آخرین بروز رسانی: 20ام اردیبهشت, 1401

نکات مهم در هنگام خرید چراغ ال ای دی رشد گیاه (لامپ رشد گیاه)

نکات مهم در هنگام خرید چراغ ال ای دی رشد گیاه (لامپ رشد گیاه)

لامپ رشد گیاه

اگر تمایل به پرورش گیاهان دارید اما در منطقه ای زندگی می کنید که نور طبیعی کافی نیست ، می توانید از چراغ های رشد گیاه LED استفاده کنید.
در برخی از مناطق که زمستانهای طولانی وجود دارد ، گیاهان در رشد مشکل دارند زیرا نمی توانند فتوسنتز کنند.
استفاده از چراغ های رشد LED بهترین گزینه است.
بنابراین اگر قصد خرید برخی از آنها را دارید ، در اینجا چند نکته مهم برای شما آورده شده است:

نوع گیاهان شما بسیار مهم هستن

قبل از خرید چراغ های رشد گیاه ، باید بدانید که برای چه مواردی از آنها استفاده می کنید. از آنجا که هدف اصلی آنها تأمین نوری است که گیاهان می توانند برای فتوسنتز از آن استفاده کنند ، باید انواع گیاهانی را که رشد می دهید بدانید. از آن برای تأمین چراغهای روشن به خانه یا هرجای دیگر استفاده نخواهید کرد.
هنگامی که از قبل می دانید کدام گیاه را می خواهید پرورش دهید ، تحقیق کنید. دریابید که آنها در چه شرایطی رشد می کنند تا بتوانید نیازهای آنها را تأمین کنید. چراغ های رشد LED می توانند ویژگی های مختلفی داشته باشند که بر زندگی گیاه تأثیر می گذارد و گیاهان مختلف نیز در برابر شرایط مختلف واکنش متفاوتی نشان می دهند.

مساحت مورد نیاز برای گیاهان شما چقدر است؟

اگر قصد دارید گیاهانی را در داخل خانه خود پرورش دهید ، ممکن است به نورهای LED زیادی احتیاج نداشته باشید. با این حال ، در مورد گلخانه های بزرگ ، شما باید چندین واحد داشته باشید. شما باید سطح آن را بدانید تا بتوانید میزان نور را تأمین کنید.
اگر سطح وسیع است ، چندین واحد در نظر بگیرید تا هر گیاه بتواند نور زیادی دریافت کند. آنهایی که مستقیماً زیر چراغ هستند ، از نظر فتوسنتز مشکلی ندارند زیرا نور کافی دارند. با این حال ، افراد دورتر از نور واحد ممکن است در رشد سالم مشکل داشته باشند.

از محصولات و LED های با دوام و با کیفیت استفاده کنید

چراغ های رشد LED یک راه حل پیشرفته برای رشد گیاهان داخلی امروز ، به ویژه برای گلخانه های زیست شناسی است. بنابراین ، هنگام خرید چراغ های رشد LED ، باید دوام آنها را در نظر بگیرید. ساخت باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در غیر اینصورت ، فقط می توانید پول سخت بدست آمده خود را هدر دهید.
جدا از شایستگی ، باید واحدهایی را پیدا کنید که سوسو نزنند یا گرمای زیادی تولید نکنند. برای رشد گیاهان ، آنها به نور کافی احتیاج دارند ، بنابراین اگر نور شما مدام خاموش و روشن شود ، گیاه به اندازه مورد نیاز نور دریافت نمی کند. گرمای بیش از حد نیز می تواند نه تنها به واحد بلکه به گیاه آسیب برساند. ساخت و ساز با کیفیت پایین می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود.

شدت نور را در نظر بگیرید

تابش فعال فتوسنتزی یا PAR نوری است که برای گیاهان مفید است. این گزینه جایگزین نور خورشید است که گیاهان از آن استفاده می کنند تا بتوانند فتوسنتز کنند.
چراغ های رشد LED بسته به سازنده می توانند مقادیر PAR متفاوتی داشته باشند. با این اوصاف ، مقدار PAR بالاتر لزوماً به معنی بهتر بودن لامپ نیست.
PAR باید به طور مساوی در بین گیاهان توزیع شود ، به همین دلیل است که شما باید سطح باغ خود را بدانید زیرا کسانی که مستقیماً زیر نور قرار دارند PAR بیشتری دریافت می کنند در حالی که آنهایی که دورتر هستند این کار را نمی کنند. بهترین چراغ های رشد LED که باید در نظر بگیرید ، آنهایی هستند که می توانند PAR را به طور مساوی توزیع کنند.
اطمینان حاصل کنید که سیستم خنک کننده مناسبی دارد
چراغ LED می تواند بیش از حد گرم شود ، به خصوص اگر حداقل 15 ساعت در روز از آن برای نور کافی برای گیاهان استفاده کنید. همانطور که گفته شد ، گرمای بیش از حد می تواند برای گیاهان شما و خود واحد مضر باشد. بنابراین ، چراغ های LED رشد شما باید دارای یک سیستم خنک کننده کارآمد باشند.
گرمای لامپ های LED در پشت چراغ اتفاق می افتد ، بنابراین باید در آن قسمت یک هیت سینک وجود داشته باشد تا بتواند گرما را دور می کند ، بنابراین گلخانه یا گیاهان را بیش از حد گرم نمی کند.

به دنبال چراغهایی باشید که قابلیت برنامه ریزی را دارند

انتخاب چراغ روشنایی LED دشوار است زیرا مارک های مختلف طیف گسترده ای از انواع مختلف را تولید می کنند. هر یک از محصولات دارای ویژگی های مختلفی است که ممکن است برای کاربران مختلف مفید باشد یا نباشد.
بهترین نوعی که می توانید پیدا کنید مواردی است که قابلیت برنامه ریزی دارند.
چراغ های قابل رشد LED قابل برنامه ریزی کارآمد هستند زیرا می توانید آنها را متناسب با نیاز خود تنظیم کنید.
می توانید برنامه هایی را برای زمان روشن و خاموش شدن چراغ تنظیم کنید ، بنابراین مجبور نیستید این کار را به صورت دستی انجام دهید.
برخی حتی ممکن است به شما اجازه دهند شدت نور و همچنین طیف را تنظیم کنید تا برای انواع گیاهانی که رشد می کنید مناسب باشد.

به دنبال محصولات ارزان قیمت نباشید

چراغ های رشد گیاه LED ارزان قیمت نیستند چون تکنولوژی خاصی در آنها استفاده شده است ولی کیفیت محصولات با قیمت باید مطابقت داشته باشد.
لامپ های LED عمومی برای استفاده در روشنایی منزل گرانقیمت تر از لامپ های رشته ای یا فلورسنت قدیمی هستند .
بنابراین به طور مشابه برای چراغ هایی با LED رشد گیاه که عمر گیاهان را فراهم می کنند ، می توان هزینه نسبتا بیشتری برای این لامپ ها انتظار داشت.
اگرچه ممکن است انواع ارزان تری از چراغ های رشد LED پیدا کنید ، اما مسلما کیفیت مناسبی ندارند. گاهی اوقات ، ارزان بودن به دلیل کیفیت پایین همیشه صرفه جویی نیست، که حتی ممکن است باعث شود شما بیشتر برای تعمیرات یا تعویض هزینه کنید.
بنابراین ، همیشه محصولی را انتخاب کنید که بهترین ارزش را بدهد.

نتیجه نهایی

چراغ های رشد LED یک راه حل جدید و رو به پیشرفت برای رشد گیاه است.
اعتماد به نور خورشید برای رشد گیاهان همیشه کافی نیست ، به خصوص برای مکانهایی که زمستانهای طولانی بدون آفتاب را تجربه می کنند. اکنون ، شما می توانید گیاهان را حتی در داخل خانه خود پرورش دهید.
بنابراین ، اگر قصد خرید چراغ های رشد LED را دارید ، نکات بالا را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
دسته‌بندی: آموزش - نور رشد گیاهبرچسب‌ها:

مقالات مرتبط رو حتما ببینید

نظر شما برای ما با ارزشه

0 دیدگاه